Cascada-Evacuate The Dancefloor


Tårtdekoration-Påsklilja



  1. Blanda gul karamellfärg med mandelmassan tills du fått den gula färg du vill ha eller köp en färdigfärgad massa.
  2. Forma 5 lika stora kulor som ska bli bladen. Rulla dem i handen till ovala kulor som är spetsig i ändarna. Tryck till dem så de blir platta. Gör ådror i bladen med hjälp av en sked.
  3. Lägg upp alla 5 bladen till blomman, tryck ihop dem i blommans mitt. Lägg dem inte helt platta, utan forma till dem lite.
  4. Gör en rektangel och nagga dem lite på ena långsidan, som ska vara uppåt på blomman.
  5. Blanda lite kakao i mandelmassan och forma tre små kulor som ska bli ståndare innuti blomman. Rulla dem långsmala och lägg dem på rektangeln.
  6. Forma ihop rektangeln, tryck ihop kortsidorna. Tryck ihop blomman i botten, ej den naggade kanten. Ställ den på bladen och tryck fast den.

Bilduppdatering

Har lagt upp lite bilder ifrån Monicas 40års fest -->här<--

Professionell tandblekningspenna

Nu har jag skickat efter en professionell tandblekningspenna som enligt min vän Lucy ska vara skitbra. Har funkat på henne, så hoppas att den funkar på mig med =). Här kan du beställa den.




Ännu en till

Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!


En till bikini designad

Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!


Rösta på min bikini!

Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!


Uggsen dödar dina fötter

Visste väl att det var mina fejkuggs som var orsaken till att vaderna krampade och jag nästan höll på att ramla ihop när jag sprang i dem. Har aldrig hänt i andra skor, inte ens i högklackat som jag märker nu när jag har högklackat istället.

Läs den här artikeln och kassera dem sedan!




Drömbilen

Hittade en sida där man kan hyra drömbilen. Kolla här. Klart värt några tusenlappar för en sån upplevelse vid något festligt tillfälle! Eller om man ändå måste hyra en bil för att åka till Ikea till exempel, då kan man ju lika gärna lägga lite extra för en snyggare bil ;)

BMW M3 CAB
2tim 1 900kr
1dygn 2 900kr



HUMMER H2
2tim 1 900kr
1dygn 2 900kr



FERRARI 360 SPIDER F1
2tim 5 500kr
1dygn 9 900kr



LAMBORGHINI GALLARDO E-GEAR
2tim 5 500KR
1dygn 9 900kr



Väska från Monki

Hittade en skitsnygg väska från Monki! Kostade ingenting heller, 180kr bara!


Påskkycklingar

Dekorera påsktårtan med söta marsipankycklingar (eller mandelmassa blandat med karamellfärg)

Till det behövs:

1 näve mandelmassa
8 droppar gul karamellfärg
0,5 droppe röd karamellfärg
1st blockchokladruta

Gör så här:
  1. Använd mandelmassa och färga med karamellfärg till lagom färg. Alternativt använd färdigfärgad marsipan.
  2. Forma till kulor med gul mandelmassa/marsipan, enligt bilden.
  3. Börja sätt ihop kycklingen.
  4. Stjärten, forma den lite fyrkantig och nagga den i stjärtslutet som fjädrar.
  5. Lägg kulan för kroppen en bit in på stjärten och tryck till den så kroppen blir lite plattare.
  6. Forma kulorna för vingarna lite ovala och spetsig i ena änden, tryck till den så den blir lite platt. Nagga den i ena kanten som fjädrar. Lägg dem på kroppen med en liten glipa mellan vingarna.
  7. Lägg kulan för huvudet på vingarna över glipan och tryck till den bara lite så pass att den sitter fast, ska vara lite rund.
  8. Forma näbben av orange (gul+röd) mandelmassa/marsipan till en liten oval kula. Tryck fast den på kycklingen med en tandpetare mitt på kulan så den delar sej, forma sedan till näbben.
  9. Smält lite blockchoklad och doppa en tandpetare i chokladen och sätt chokladprickar till ögon.


Så många kalorier innehåller snackset

Kalorier per 100g

Chips:  526 kilokalorier
Ostbågar:  505 kilokalorier
Jordnötsringar:  533 kilokalorier
Salta och rostade jordnötter:  600 kilokalorier
Popcorn:  414 kilokalorier
Smoothie med bär, yoghurt och banan:  100 kilokalorier
Gröna oliver:  129 kilokalorier
Morötter:  45 kilokalorier

Om man försöker gå ned i vikt eller vill uppmuntra sina barn att välja något som är gott och dessutom nyttigt är fredagskvällen en bra start. Att förknippa finskurna grönsaker och en god dippsås eller en smoothie med bär som något mysigt gör att det blir en positiv känsla för frukt och grönsaker. Man kommer bort från att grönsaker är något barnen måste äta för att föräldrarna säger det utan de väljer det själv för att det är gott.

Grattis Monica!

Var på Monicas 40-års fest igår. Jättekul! Jättegod mat och tårta med =) Synd att vi blev tvugna att åka så tidigt bara.

Bilder kommer =)



Uppdatering:

Har fått ett par bilder ifrån festen, fler kommer senare.

Jag och födelsedagsbarnet =)


Jag och älskling twistar haha


Börjar bli lite onyktert hihi


Jättegod mat!


Matglada gäster ;)


Sjunger för Monica


Någons tallrik


Pappa och Monica


Sötnos :)

Fastare skinkor

För att få lite fastare rumpa kan du spänna först vänstra skinkan åtta gånger och sedan högra åtta gånger och upprepa så mycket du orkar, och så många gånger om dagen du orkar (eller har lust med kanske är ett bättre ordval). Ju fler upprepningar du gör dessto fortare ser du resultat =) Detta kan du göra samtidigt som du sitter framför datorn, som jag gör just nu haha.


Rosa och glitter från topp till tå



Jag är helt kär i de här rosa prylarna!!!
Men jag skulle inte ha på mig allt samtidigt haha ... eller jo kanske.. hihi neee

Vårjacka?

Vad ska man köpa för vårjacka? färg? längd? stil? Ge mig förslag! Har ingen koll på modet nu =)

Smörgåstårta

Gjorde smörgåstårta idag på jobbet.

I första laget la vi ägg och skinkröra- ägg i småbitar blandat med skinka i småbitar och creme fraiche, majonäs och lite peppar.

I andra la vi räkröra- räkor delade i mindre bitar, majönäs, creme fraiche, dill och lite peppar.

I tredje laget blandade vi lite filadelphiaost med de båda rörorna som blev över.

Garnerade med philadephiaost blandat med creme fraiche, salladsblad, ägg, tomater, citron, dill, rullad skinka, rullad ost, rom och räkor. Tar en bild nästa gång så att ni får se hur fint det blir =)

En annan räkröra, som är min favorit, är supergod till t.ex. bakad potatis och görs så här:
Blanda lika delar keso, creme fraiche och majonäs. Rör i räkor (pressa dem i handen för att få ur allt vatten), lite pressad citron, dill, lite salt och lite vitpeppar. Den röran gjorde jag ett antal gånger då jag jobbade på cafe nord city och görs eller gjordes tidigare på cafe supreme.

Gjorde även en jättegod tonfiskröra till bakad potatis och baguetter så här: Blanda lika delar creme fraiche och majonäs. Rör i finhakad purjolök, tonfisk (pressa ur vattnet med handen först), svartpeppar och lite salt.

Lärorika data-spel för barn

Vissa barn vet typ inget roligare än att sitta framför datorn och ett tips till deras föräldrar är att köpa spel som t.ex Kalle Kunskap. Jag skulle inte tillåta mina barn att sitta framför datorn och spela meningslösa spel när det finns en massa bra spel som dem kan spela och samtidigt lära sig något, som att läsa och räkna. Läs mer om de spelen här. Finns även lärorika spel med Batman, Scooby Doo, Snobben m.fl.




Indisk dans

Fick lära mig lite Indisk dans i helgen av en tjej på en fest. Det var kul men det är inte min typ av dans.. inte till dem låtarna vi dansade till iaf. Hon dansade efter texterna, alltså gjorde rörelserna efter vad dem sjöng. Lite flummigt hehe. Jag har gått på orientalisk dans och skakat med en sån där "paljettsarong".. eller vad det heter haha och det är mycket roligare.
Men roligast är arabisk, kurdisk, syriansk (o.s.v) folkdans. Hur kul som helst och skutta runt på led =)


No One Like You

Älskar den här melodin, texten och filmen! Påminner om ett visst par ;)

For you mpenzi




Vilken drink är din favorit?


create free polls | comment on this

Ne-Yo eller Beyoncé?

Hittade en jättebra låt!

Tydligen så har Beyoncé snott låten av Ne-Yo. Vem gör den bäst?






Bli av med putmagen

Förutom det vanliga att äta rätt, motionera, göra sit ups o.s.v. så kommer här några fler enkla tips att använda sig av:

Frossa i c-vitamin
Personer som får i sig tillräckligt med c-vitamin bränner 25 procent mer fett när de tränar än de som har brist på vitaminen, skriver Shape.com. Försök att dagligen få i dig till exempel en stor apelsin, en liten röd paprika eller två deciliter broccoli.

Ät mer fibrer
Om magen känns uppsvälld är det dags att få fart på tarmarna med hjälp av extra fibrer i kosten. Satsa på vattenlösliga fibrer som finns i bland annat apelsiner, äpplen, bönor, ärtor och morötter.

Få i dig nyttiga magbakterier
För att kroppen inte ska ta upp mer kalorier än den behöver är det en bra idé att hjälpa tarmfloran lite. Försök att få i dig mer probiotika, hälsosamma bakterier som finns i bland annat yoghurt och filmjölk.

Skippa sockret
Raffinerat socker innehåller bara snabba kolhydrater och tomma kalorier. Dra ner på allt som innehåller tillsatt socker (som sylt, saft, vissa youghurts o.s.v.) och ät istället naturligt söta frukter och bär.

Ät avokado
Avokadon är proppfull med kalium som hjälper till att driva ut salt och överskottsvätska ur kroppen och gör dig därmed mindre svullen. Dessutom innehåller avokado nyttiga fetter som håller dig mätt länge.

Hinka kaffe
Kaffe har också en förmåga att få fart på magen och driva ut överflödig vätska. Dessutom har studier visat att du bränner mer fett om du dricker kaffe innan du tränar. Inget för mig som hatar kaffe dock, men för er andra =)

Krydda maten
Kryddstark mat höjer ämnesomsättningen – om än bara temporärt. Det kan alltså löna sig att vara lite extra generös med kryddningen.

Nyttig frukost

Mpenzi lärde mig att man kan använda mjölk till havregrynsgröten istället för vatten. Blir mycket godare! Koka alltså mjölk och havregryn i en kastrull, eller värm i micron. Servera med mjölk och jordgubbssylt, eller något annat som är nyttigare än sylt. Så nu blir det gröt till frukost ibland istället för det vanliga, fil och flingor. Bröd har jag dissat eftersom magen mår mycket bättre utan det. Pasta med. Blir då och då ändå men inte alls ofta.



Det ska tydligen vara gott och blanda müsli istället för havregrynen med. Det ska jag prova.

Svenska hollywoodfruar

Nu börjar det igen!! =) I Love it!

Här är två parodiavsnitt för er som sett svenska hollywoodfruar, för er andra är det inte lika kul.




Peeptoe

Nu är det snart vååååååååååår!!!! Hittade så snygga skor med peeptoe på have2have.se

De här var med supersnygga


Stockholm

Har nyss kommit hem från Stååkhålm =)

Det var en bra och lugn helg i Märsta efter en lång men rolig shoppingdag, fikadag, matdag o.s.v. i fredags med systeryster =)

Saknade såklart mina små älsklingar

Eros, Isis och Lucia

Grattis Ida!

Grattis kusin Ida på 25års dan!!!




Ska till henne senare idag, tror att jag tar lite bilder som kommer upp senare =)

Uppdatering:

Här är bilderna från igår. Några blev ganska så suddiga men iaf. Blev utgång senare på kvällen =)


RSS 2.0