Mors dags tårtor

På mors dag fick min mamma en lila marsipan tårta med rosor på eftersom hennes favorit färg är lila. Så här såg den ut. Rosorna är lika mörklila som kulorna runt om, men dem ser ljusare ut i solen.
Gjorde en chokladtårtbotten fylld med jorgubbar och grädde på ena lagret och egengjord vaniljkräm på andra lagret. Spacklad med smörkräm som jag smaksatte med vaniljsocker.
Tyckte att även min bonusmamma förtjänade en tårta
Så här såg den ut
Blev inte så slät som det var tänkt men det var för att tårtbottenreceptet inte var bra och för att jag hade dåligt med smörkräm att spackla med. Men glad blev hon i alla fall =)
Det är samma innehåll som i den första

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (inte nödvändigt)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0